چکیده این مطلب

بدنبال درآمدزایی از اینترنت بدون سرمایه خاصی هستین؟ این پست رو تا انتها بخونید. چرا؟ چون ما اومدیم برای شما توضیح دادیم وبلاگ چیه و چه روش هایی وجود داره که بتونید از اونها در وبلاگ خودتون کسب درآمد کنید. بطور مثال شما از طریق تبلیغات کلیکی میتونید درآمد از وبلاگ خودتون بدست بیارید، به این صورت که با ایجاد مطالب خوب روی وبلاگ خودتون بازدیدکنندگان را افزایش میدید و اونها روی لینک تبلیغاتی شما کلیک میکنند و درآمدی به شما بابت کلیک اونها تعلق میگیره. این مطلبو از دست ندید چون داشتن وبلاگ هزینه ای نداره.
روش های کسب درآمد از وبلاگ - it-fars
زمان مطالعه: 10 دقیقه

چگونه از وبلاگ کسب درآمد کنیم؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه
4.5/5 - (2 امتیاز)

چگونه از وبلاگ کسب درآمد کنیم؟ کسب درآمد از وبلاگ میتونه برای کسانی که الکی داخل اینترنت میگردن خیلی مناسب باشه چون هم باعث بالا رفتن علم افراد از طریق نوشتن محتوا برای وبلاگ و هم رسیدن به درآمد بالا است. بطور کلی آموزش کسب درآمد از وبلاگ رو از دست ندید و قبل از اینکه بخواییم در مورد کسب درآمد از وبلاگ صحبت کنیم بهتره شما با وبلاگ (Blog) آشنا بشید و بدونید که دقیقا وبلاگ چی هست؟!!

وبلاگ چیست؟

وبلاگ چیست؟ بلاگ یک نوع وبسایت است که محتوای آن به صورت معکوس زمانی (از جدیدترین به قدیمی ترین) مرتب می‌شود. وبلاگ‌ها معمولاً دربارهٔ یک موضوع خاص یا یک علاقه شخصی نوشته می‌شوند و اغلب شامل عکس، ویدئو، لینک و نظرات کاربران هستند. وبلاگ‌نویسی یک فعالیت آنلاین است که افراد را قادر می‌سازد دانش، تجربه، احساسات و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

وبلاگ نویسی چیست؟

وبلاگ نویسی چیست؟ - گروه آی تی فارس
وبلاگ نویسی (Blogging) یعنی اینکه شما بتوانید محتوایی تولید کنید که هدفمند باشد.

بلاگ نویسی (Blogging) یعنی اینکه شما بتوانید محتوایی تولید کنید هدفمند باشد. به این صورت که محتوایی را بنویسید که هدف جستجوی کاربر باشد و نیاز کاربران را برطرف کند. امروزه بسیاری از افراد و مجموعه ها از طریق وبلاگ نویسی و شیوه های مختلف درآمد زایی از آن مانند فروش محصول از طریق نوشتن مطالب برای وبلاگ ها کسب درآمد میکنند. بطور کلی و درست اگر بخواهیم اشاره کنیم جواب سوال وبلاگ نویسی چیست؟ در یک کلمه خلاصه میشود: از مهم ترین روش های بازاریابی محتوا که در نهایت موجب بهبود فروش کالا و خدمات کسب و کارها میشود. بسیاری از کسب و کارهای امروزی بخش عمده ای از درآمد خودشون را مدیون وبلاگ نویسی و توسعه این بخش هستند.

وبلاگ‌نویسی چه فوایدی دارد؟

علاوه بر کسب درآمد از طریق بلاگ نویسی، نوشتن مطالب بر روی وبلاگ می‌تواند فواید مختلفی برای وبلاگ‌نویسان و خوانندگان داشته باشد. برخی از این فواید عبارتند از:

  • افزایش دانش و مهارت‌های نوشتاری
  • ارتباط برقرار کردن افراد با علایق مشابه
  • ابراز خلاقیت و شخصیت
  • کسب درآمد از تبلیغات، حمایت‌ها، فروش محصولات و خدمات و غیره
  • تأثیرگذاری بر روی نظر عمومی و تغییرات اجتماعی
  • خودشناسی و خودپذیری بیشتر

چگونه یک وبلاگ راه‌اندازی کنیم؟

راه اندازی وبلاگ - گروه آی تی فارس

برای راه‌اندازی یک وبلاگ نیاز به چند مرحله دارید که در حد راهنمایی کوتاه به شما میگوییم:

  • انتخاب یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی مانند بلاگفا، تامبلر و غیره
  • انتخاب یک دامنه (آدرس وب) و یک هاست (فضای ذخیره‌سازی) برای وبلاگ خود
  • طراحی و تنظیم ظاهر و قالب وبلاگ
  • تولید و انتشار محتوای جذاب و منحصر به فرد برای هدفمند کردن بازدیدکنندگان
  • ترویج و بازاریابی وبلاگ از طریق شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، موتورهای جستجو و غیره
  • ارزش‌گذاری و بهینه‌سازی عملکرد وبلاگ با استفاده از ابزارهای آماری و تحلیلی

حالا که با مفهوم وبلاگ آشنا شدین پس بیایید به ادامه بحث اصلی خودمون بپردازیم. بله درسته بحث اصلی ما در مورد این بود که چگونه از وبلاگ کسب درآمد کنیم؟!! با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله شما را بیشتر راهنمایی کنیم. لطفا در انتها حتما ما را از نظرات و تجربیات خودتون بهرمند کنید تا دیگران هم بتونن از تجربیات شما استفاده کنند.

انواع وبلاگ

انواع وبلاگ می توانند به دو گروه تقسیم بشوند، که انتخاب هرکدام توسط شما و شاید همکارانتان بسته به نوع کاری خواهد بود که قصد انجام اون رو دارید.

وبلاگ شخصی: وبلاگ شخصی معمولا مدیریت کردن آسان تری داره و میتونه دلنوشته های یک فرد رو درون خودش برای نمایش به سایر افراد نشون بده. در وبلاگ های شخصی شما میتونید آموزش آشپزی بدید، میتونید موسیقی بارگذاری کنید یا حتی سرگرمی های متنوع مثل جوک روی بستر بلاگتون داشته باشین. مدیریت کردن اون هم بسته به مهارت و توانمندی شما میتونه آسون باشه. محتوا نویسی یا محتوا گذاری در وبلاگ شخصی میتونه با لحنی غیر رسمی هم نوشته بشه و حتی در این راستا شما بتونید خیلی راحت تر محتوا تولید کنید و تجربیات خودتان را از زندگی یا مسافرت های خودتون در اختیار دیگران بزارید.

پیشنهاد مطالعه  آموزش کسب درامد از اینستاگرام

وبلاگ گروهی: از خوبی های وبلاگ نویسی گروهی میشه به همیشه بروز بودن محتوای وبلاگ اشاره کرد. اگه شما بین خودتون و سایر دوستانتون بتونید هماهنگی در انتخاب موضوع و نشر اون ایجاد کنید دیگه نگران این نخواهید بود که وبلاگ شما از نظر محتوایی مشکل داره و محتوای روزانه روی اون منتشر نمیشه. انتشار محتوای منظم روی سایت یا وبلاگ میتونه افراد بیشتری به سمت شما و کسب و کارتون جذب کنه. در محتوا نویسی گروهی (وبلاگ گروهی) شما میتونید طیف وسیعی از موضوعات رو پوشش بدید تا افراد با سلایق مختلف رو جذب کنید. خلاصه که بیایید طولانیش نکنیم!! گروهی محتوا نویسی کنیم بهتره و کلا کار گروهی با هماهنگی بالا میتونه باعث پیشرفت چشم گیر شما و رسیدن به درآمد بالا بشه حتی در کارهای ساده.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

کسب درآمد از وبلاگ - گروه آی تی فارس
درآمد از وبلاگ میتونه شیوه های مختلفی داشته باشه و شما رو به درآمد های خالص و خوبی برسونه.

شاید برای خیلی از شماها سوال باشه که کسب درآمد از وبلاگ نویسی به چه صورته؟ درآمد از وبلاگ میتونه شیوه های مختلفی داشته باشه و شما رو به درآمد های خالص و خوبی برسونه، اما تمامی شیوه های کسب درآمد از وبلاگ نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد اونها هست و بستگی به میزان مهارت و صبر شماهم داره که بتونید به درآمد از وبلاگ نویسی برسید. خب، ما تو این پست قصد داریم به شما چند تا روش رایج و موثر رو معرفی کنیم که با استفاده ازشون می‌تونید از وبلاگ خودتون درآمد زایی کنید. پس با ما همراه باشید.

ساخت وبلاگ برای کسب درآمد

ساخت وبلاگ برای کسب درآمد اولین قدم از بدست آوردن پول از طریق وبلاگ نویسی است. در ادامه ما به شما سرویس های وبلاگ نویسی و اینکه چگونه به کسب درآمد از بلاگفا برسید توضیحاتی داده ایم که میتوانند برای شما جالب باشند. البته نکته قابل توجه اینجاست که به شما بگوییم از همه ی میزبان های سرویس دهی وبلاگ برای کسب درآمد اینترنتی میتونید استفاده کنید. تفاوت آنها تنها در نوع خدمات دهی و ابزارهایی هستند که به شما میدهند.

کسب درآمد از تبلیغات

این روش شاید معروف‌ترین و ساده‌ترین روش برای کسب درآمد از وبلاگ باشه. در این روش شما باید یک حساب کاربری در گوگل آدسنس بسازید و بعد از تایید سایت خودتون، می‌تونید کدهای تبلیغات رو در قسمت‌های مختلف وبلاگ خودتون قرار بدید. بعد از اینکه تبلیغات نمایش داده میشن، شما براساس تعداد بازدیدکنندگان و کلیک‌هایی که روی تبلیغات می‌کنن، پول دریافت می‌کنید. البته باید توجه داشته باشید که مقدار درآمد شما به عوامل مختلفی بستگی داره، مثل نوع تبلیغات، محتوای سایت، منطقه جغرافیایی بازدیدکنندگان و غیره. پس نمی‌شه گفت که به طور دقیق چقدر پول می‌تونید از این بدست بیارید.

درآمد زایی از طریق بازاریابی

بازاریابی هم یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای کسب درآمد از وبلاگ هست. در این روش شما باید به عنوان یک نماینده فروش، محصولات یا خدمات دیگران رو در سایت خودتون معرفی کنید و لینک خرید آن‌ها رو قرار بدید. بعد از اینکه کسی از طریق لینک شما به سایت فروشنده میره و خرید می‌کنه، شما یک درصد از فروش به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنید. البته برای اینکه بتونید با این روش پول دربیارید، باید محصولات یا خدمات مناسب با مخاطبان وبلاگ خودتون رو انتخاب کنید و به صورت صادقانه و جذاب در مورد آن‌ها نظر بدید. همچنین باید سایت‌های معتبر و قابل اعتماد رو برای همکاری انتخاب کنید تا مشکلی در پرداخت کمیسیون‌ها پیش نیاد.

درآمد از فروش محصولات یا خدمات شخصی

روش فروش محصولات یا خدمات خودمون هم یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از وبلاگ هست. در این روش شما باید محصولات یا خدمات خودتون رو در سایت خودتون عرضه کنید و بازاریابی کنید. محصولات می‌تونن فیزیکی یا دیجیتال باشن، مثل کتاب، فیلم، نرم‌افزار، آموزش، مشاوره و غیره. خدمات هم می‌تونن شامل طراحی سایت، نوشتن مقاله، ترجمه، تدوین ویدئو و غیره باشن. برای اینکه بتونید با این روش پول دربیارید، باید محصولات یا خدمات با کیفیت و ارزشمند رو ارائه بدید و نحوه فروش و پرداخت رو بهینه کنید. همچنین باید بازخوردهای مثبت از مشتریان خودتون رو در سایت خودتون نشون بدید تا اعتماد سایر بازدیدکنندگان رو جلب کنید.

پیشنهاد مطالعه  تردز چیست و چگونه استفاده کنیم؟

خب دوستان، این بود چند تا از روش‌های کسب درآمد از وبلاگ که ما به شما معرفی کردیم. البته روش‌های دیگه‌ای هم هست که می‌تونید استفاده کنید، مثل حمایت مالی، اشتراک ویژه، پادکست و غیره. امیدوارم این پست براتون مفید بوده باشه و بتونید با استفاده از این راه‌ها درآمد خوبی از وبلاگ خودتون کسب کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. برای حمایت از ما هم می‌تونید این پست رو با دوستان خودتون به اشتراک بذارید.

اهمیت وبلاگ نویسی

یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال وبلاگ نویسیه که خیلی اهمیت داره و شما باید اهمیت وبلاگ نویسی رو درک کنید. شاید برخی از شما فکر کنید که وبلاگ نویسی چه ربطی به کسب و کار شما دارد؟ چرا باید وقت و انرژی خود را صرف نوشتن مطالب برای سایت خودتون کنید. در این مطلب قصد دارم به شما نشان بدهم که وبلاگ نویسی چه فوایدی برای شما دارد و چگونه می توانید با استفاده از آن به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

وبلاگ نویسی باعث می شود سایت شما زنده بماند

کسب درآمد از وبلاگ - گروه آی تی فارس
با نوشتن مطالب جذاب، مفید و هدفمند خود، شما نشان می دهید که سایت شما فعال و به روز است

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به سایت هایی برخورد کنید که آخرین به روز رسانی آنها چندین ماه یا حتی چند سال پیش بوده است. چه حسی به شما دست می دهد؟ آیا اعتماد شما به سایت و صاحب آن بالا می رود؟ آیا حاضرید از خدمات یا محصولات آن سایت استفاده کنید؟ احتمالا جواب منفی است. حال فکر کنید خود شما صاحب چنین سایتی باشید. آیا مشتریان شما به سایت شما باز خواهند گشت؟ آیا سایت شما در نتایج گوگل قابل رقابت است؟

وبلاگ نویسی یک راه حل عالی برای حل این مشکل است. با نوشتن مطالب جذاب، مفید و هدفمند خود، شما نشان می دهید که سایت شما فعال و به روز است و شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زمینه تخصص خود عمل می کنید. این باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت شما بخواهند بارها و بارها به سایت شما برگردند تا از مطالب جدید شما استفاده کنند. همچنین، با اضافه کردن مطالب جدید به سایت خود، شما تعداد صفحات سایت خود را افزایش می دهید که این خود یک عامل مهم در بهبود رتبه سایت شما در جستجوگرها است.

اهمیت تولید محتوا در زنده نگهداشتن کسب و کار

اهمیت تولید محتوای وبلاگ - گروه آی تی فارس
پادشاه؟ محتوای بدون کپی برداری یعنی پادشاه، یعنی کسب درآمد

خیلی از راه های مختلف از کسب درآمد از طریق بلاگری به شما عزیزان گفته شد اما نکته ای که باید توجه داشته باشید اینه که فرقی نمیکنه وبلاگ نویس باشید یا اینکه سئوکار یک وب سایت که وظیفه تولید محتوای یک سایت رو بر عهده داره مهم اینه که شما بتونید پادشاه رو حفظ کنید.

منظورمون از پادشاه همون محتواهایی هستن که شما بدون کپی برداری و با خلاقیت و دانش فردی که با مطالعه کردن منابع دیگران بدست میارید می نویسید. اگه شما در مورد مزایای فلان محصول که میخوایید چیزی ندونید و محتوای اون رو تولید نکنید مشتری چطور میخواد بهتون اعتماد کنه؟ فکر کردید فقط با بارگذاری یک عکس از محصول میتونید به فروشی برسید؟ نه اصلا اینطور نیست شما باید برای اون محتوای کامل تولید کنید تا موتورهای جستجو اونهارو به کاربرهای دیگه نشون بدن و این یعنی شانس فروش جنس و کسب درآمد از تولید محتوا.

پس پادشاه رو حفظ کنید و هیچوقت خسته نشید چون درآمد اینکار قراره خستگیتون رو در بیاره و پادشاه (محتوا) اینکارو برای شما انجام بده اگه بهش احترام بزارید و درست باهاش برخورد کنید.

محتوای وبلاگ خودتون رو بروز رسانی و بهینه کنید

گوگل از اینکه شما محتوای خودتون رو بروز رسانی میکنید لذت میبرد و برای کار شما ارزش قائل میشه پس این مورد رو جدی بگیرید چرا که با اینکار الگوریتم های گوگل هم بیشتر به شما سرمیزنن تا صفحات وبلاگ شما رو ایندکس کنن. وقتی شما محتوای خودتون رو بروز میکنید و به تعداد کلمات محتوای خودتون کلمات جدید اضافه میکنید این کار شما هم برای موتور جستجوی گوگل بسیار ارزشمند محسوب میشه و باعث رشد رتبه شما و دسترسیتون به صفحات برتر میشه.

بهینه سازی و بروزرسانی محتوا چه تفاوتی دارن؟

وقتی صحبت از بروزرسانی محتوا میکنیم یعنی اینکه به متن خودتون اطلاعات جدید اضافه کنید ولی وقتی صحبت از بهینه سازی محتوا میکنیم یعنی اینکه شما بایستی غلط های املائی، چسبیدگی نوشته ها، توضیحات Alt تصویر و سایر موارد رو درست کنید.

مطالب یا مقالات خودتون رو برای کاربران جذاب کنید

بکار بردن تصاویر مرتبط و مناسب، حجم سبک تصاویر، متن بدون حاشیه پرونی، اضافه کردن پادکست مقاله مرتبط، بارگذاری ویدئو مرتبط و غیره.

پیشنهاد مطالعه  مزایای داشتن وب سایت/ چند دلیل برای داشتن وب سایت

موارد بالا برخی از کارهای جذابی هستن که اگه بتونید درست اونها رو روی وبلاگ خودتون پیاده کنید وبلاگ شما حتما برای کاربران جذاب بنظر میرسه و برای خوندن هر مطلبی به وبلاگ شما سر میزنند و این باعث میشه که به درآمد از وبلاگ برسید!!! چرا؟ بدلیل اینکه تونستید محتوای خوب آماده کنید که هم بروز رسانی شده و هم بهینه، از همه مهتر تعامل بسیار خوبی با کاربران خودتون ایجاد کردین که باعث موندن زیاد اونها و سرزدن افراد بیشتری به وبلاگ شما شده. این موضوع باعث میشه شما به راحتی بعد از جذب بازدید های زیاد با توجه به نوع درآمد از طریق وبلاگ که از قبل انتخاب کردین به پول برسید و اون موقع جذابیت های تولید محتوا برای شما دوچندان میشه.

وبلاگ و وب سایت چه تفاوت هایی دارند؟

فرق وبلاگ با وب سایت - گروه آی تی فارس
وبلاگ و وب سایت دو چیز متفاوتند اما هردو مجموعه ای از صفحات هستند

به نظر شما وبلاگ و وبسایت چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا هر دو یک چیز هستند یا خیر؟ در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و برخی از مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

  • وبلاگ یک نوع وبسایت است که محتوای آن به ترتیب زمان انتشار منتشر شده است. به این معنی که پست های جدیدتر در ابتدای صفحه قرار می گیرند و پست های قدیمی تر به ترتیب در پایین تر نمایش داده می شوند. وبلاگ ها معمولاً بر روی یک موضوع خاص تمرکز دارند، مثلاً سلامت، آشپزی، سفر، فناوری و غیره. وبلاگ نویسان می توانند با استفاده از ابزارهای مختلف، مثل تامبلر و غیره، وبلاگ خود را راه اندازی و به روز رسانی کنند.
  • وبسایت یک مجموعه از صفحات وب است که با استفاده از یک دامنه (domain) یکتا به هم متصل هستند. وبسایت ها می توانند برای اهداف مختلف، مثلاً تجاری، آموزشی، خبری، شخصی و غیره، طراحی شوند. وبسایت ها معمولاً دارای یک صفحه اصلی (home page) هستند که در آن لینک های به صفحات دیگر قرار داده شده است. برای ساخت یک وبسایت نیاز به دانش فنی در زمینه های مختلف، مثل HTML، CSS، جاوا اسکریپت، PHP و غیره، دارید.

پس از این توضیحات، مشخص است که وبلاگ و وبسایت دو چیز متفاوت هستند. البته بعضی از وبسایت ها ممکن است شامل یک بخش وبلاگ نیز باشند که در آن پست های جدید منتشر می شود. اما در حالت کلی، تفاوت بین وبلاگ و وبسایت در نحوه ساخت، نحوه نمایش محتوا، نحوه به روز رسانی و نحوه تعامل با کاربران قابل تشخیص است.

مزایای داشتن وبلاگ

– جذب یا افزایش بازدید کنندگان: با منتشر کردن پست های جذاب و کاربردی، می توانید بازدید کنندگان خود را افزایش دهید و به آنها ارزش اضافه بدهید.
– افزایش محبوبیت: با وجود یک وبلاگ، می توانید به عنوان یک متخصص در زمینه خود شناخته شوید و اعتماد و اعتبار خود را بالا ببرید.
– افزایش درآمد: اگر شما یک وبلاگ داشته باشید از روش های مختلفی مثل تبلیغات، مشاوره و سایر موارد دیگه که قبلا به برخی از آنها اشاره کردیم میتوانید به درآمد برسید.

کسب درآمد از بلاگفا

کسب درآمد از وبلاگ بلاگفا - گروه آی تی فارس
بلاگفا یکی از قدیمی ترین سرویس های وبلاگ نویسی ایرانه که مناسب کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسیه

بلاگفا یکی از قدیمی ترین سرویس دهنده های ارائه فضای میزبانی وبلاگ نویسی در ایران هست که توسط این سایت شما میتونید به راحتی وبلاگ خودتون رو با هر موضوعی که دلتون خواست راه اندازی کنید و در نهایت مطالب و موارد دلخواه خودتون رو داخل اون آپلود کنید و در معرض نمایش قرار بدید. برای وارد شدن به سایت ایرانی بلاگفا کافیه داخل گوگل اسم اون رو جستجو کنید و وارد سایت بلاگفا بشید.

کسب درآمد از بلاگفا میتونه از طریق محتوای ارزشمندی که روی بلاگ بارگذاری میکنید شکل بگیره. به این صورت که طبق راهنمایی هایی که قبل تر به شما کردیم پیش برید. بطور خلاصه چند مورد از مواردی که میتونید از طریق اونها به کسب درآمد از بلاگفا بپردازید رو واستون نام می بریم:

  1. تبلیغات
  2. بازاریابی
  3. فروش محصولات
  4. معرفی خدمات

موارد بالا چندتا از مواردی بودند که شما میتوانید توسط آنها به کسب درآمد از وبلاگ نویسی بپردازید. میزبان های زیادی مانند بلاگفا وجود دارند که هرکدام از آنها میتونند ویژگی های خودشون رو به عنوان میزبان وبلاگ شما در ارائه خدمات داشته باشند.

معرفی سرویس های وبلاگدهی در ایران

برای وارد شدن به هرکدوم یک از سرویس های وبلاگ نویسی میتونید روی اسم اونها کلیک کنید تا وارد سایت مورد نظرتون بشین. هرکدوم یک از وب سایت هایی که صفحه اونها برای شما باز نشد کافیه فیلترشکن خودتون رو قطع کنید.

خب دوستان عزیز تا به اینجا ما سعی کردیم بصورت مفید برای شما اطلاعاتی رو جمع آوری کنیم که مفید باشه واستون، اگر سوالی در مورد این موضوع داشتید حتما در بخش نظرات در انتهای همین صفحه از ما بپرسید و تجربیات خودتون رو هم با ما به اشتراک بزارید تا دیگران هم از تجربیات شما بهرمند بشن. سپاس از همراهی شما عزیزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.