چکیده این مطلب

داشتن یا راه اندازی سایت فروشگاهی مستلزم داشتن یک سری اطلاعات و آگاهی در مورد این موضوع است. شما باید بدانید قبل از راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی دقیقا چه مواردی را باید مد نظر قرار بدید تا بتوانید با موفقیت کسب و کار خود را در بستر اینترنت شروع کنید تا به موفقیت برسید. ما سعی کرده ایم راهنمایی کامل و صادقانه ای را برای شما بنویسیم تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. بطور مثال کمی از سئو، هاست و دامنه، مدارک مورد نیاز و سایر موارد برای شما توضیح داده ایم.
طراحی سایت فروشگاهی-گروه آی تی فارس
زمان مطالعه: 10 دقیقه

راه اندازی سایت فروشگاهی

زمان مطالعه: 10 دقیقه
4.5/5 - (2 امتیاز)

راه اندازی سایت فروشگاهی لازمه هر کسب و کار آنلاینه تا به شما در کسب درآمد و فروش بیشتر کمک کنه. یک سایت فروشگاهی برای اینکه به مرحله بهره برداری برسه باید مورادی را (فنی) پشت سر بزاره تا به چیزی تبدیل بشه که مورد انتظار شما از نظر ظاهری و دیده شدن در گوگل هست. چیزی که با ساخت وبسایت فروشگاهی رایگان اتفاق نخواهد افتاد. اما چه عوامل مهمی مورد نیاز هستند تا شما بتونید یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی ارزان راه اندازی کنید و به موفقیت برسانید؟

ما به شما میگوییم که نحوه ساخت سایت فروشگاهی به چه صورتی است و چه مراحلی را باید برای راه اندازی یا ایجاد سایت فروشگاهی طی کنید تا به مقصود خودتان برسید.

موارد مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی/چیزهایی که برای راه اندازی سایت فروشگاهی نیاز داریم

  1. هاست
  2. دامنه
  3. ایمیل
  4. درگاه پرداخت
  5. نماد الکترونیک(اینماد)
  6. شماره حساب
  7. کد مالیاتی

موارد بالا بخش های اساسی بودن که شما برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی به آنها نیاز دارید. با ما همراه باشید تا به دقت تمامی موارد را به شما توضیح دهیم و سایر نکات مورد نیاز دیگه را هم برای شما عنوان کنیم تا با اطلاعات و آگاهی بیشتر و بهتری به سمت خرید هاست و سایر ابزار سایت فروشگاهی حرکت کنید.

ساخت وبسایت فروشگاهی-گروه آی تی فارس

ساخت وبسایت فروشگاهی

لازمه ساخت وبسایت فروشگاهی این است که شما ابتدا موضوع فروشگاه خودتان را مشخص کنید. بطور مثال شما یک محصول یا چندین محصول با دسته بندی های مختلف دارید، باید ببینید آیا این محصول در گوگل سرچ خوبی دارد یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع کارشناسان ما در گروه آی تی فارس در بخش سئو و بهینه سازی وب سایت به شما کمک خواهند کرد تا متوجه بشید بطور مثال چند نفر در ماه محصول مد نظر شما را در گوگل جستجو میکنند تا آن را خریداری کنند. فرض کنید محصول شما مگس کش است! خب حالا فکر میکنید این محصول چند بار در ماه جستجو بشود؟ چه میزان حاشیه سودی برای شما ایجاد میکند؟

اگر محصول شما هدفون باشد چه تعداد جستجو میشود و چه میزان حاشیه سودی را برای شما تامین میکند؟ اینها سوالاتی هستند که ابتدا باید از خود بپرسید و در مورد آنها حتما تحقیق کنید.

وب سایت فروشگاهی با درگاه پرداخت-گروه آی تی فارس

وب سایت فروشگاهی با درگاه پرداخت یا بدون درگاه پرداخت آنلاین؟

وقتی به فکر راحتی خود مشتری باشید قطعا برای سایت فروشگاهیتان درگاه پرداخت باید در نظر بگیرید اما گاهی ممکن است شما بعنوان یک تولید کننده برخی از محصولات نیاز داشته باشید تا فقط بصورت کاتالوگی آنها را روی سایت نمایش دهید و در نهایت بصورت آنلاین از مشتری سفارش دریافت کنید.

مثلا بخواهید مشخصات محصول شما را ببینند، بر روی دکمه ای کلیک بکنند و با شما تماس بگیرند یا اینکه خیر برای شما سفارش ثبت کنند تا خرید عمده از شما انجام دهند. این مورد بر عهده شما است که چطور در مورد آن تصمیم بگیرید. اگر کمی شک دارید میتوانید از کارشناسان گروه آی تی فارس در بخش مشاوره ساخت سایت سوالاتی که در ذهن دارید را مطرح کنید تا آنها شما را به خوبی راهنمایی کنند.

بطور کلی داشتن درگاه پرداخت روی وب سایت فروشگاهی به شما و مشتری شما احساس راحتی میدهد خصوصا اگه مجوزهای لازم برای یک کسب و کار اینترنتی را داشته باشید و آنها را در سایت خود نمایش داده باشید. این اطمینان خاطر نه تنها شانس خرید از سایت را بالا میبرد بلکه در هر ساعتی از شبانه روز حتی در روزهای تعطیل همه میتوانند بصورت نقدی از سایت شما خرید کنند.

مزایای ساخت سایت فروشگاهی

مزایای ساخت سایت فروشگاهی بسیار زیاد هستند که قبل ترهم اشاره های کوچکی به آنها کردیم اما درادامه قصد داریم تا بیشتر به آنها بپردازیم.

پیشنهاد مطالعه  ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

صرفه جویی در زمان: نکته اول اینکه ساخت سایت فروشگاهی همانند ساخت سایت شرکتی یا هر نوع سایت دیگری میتواند در صرفه جویی زمان برای شما بسیار کمک کننده باشد. چرا؟! یکی از دلایل عدم نیاز به توضیحات اضافه به مشتری در رابطه با محصول است. چطور؟ چونکه مشتری شما بسیاری از مشخصات ریز و درشت محصول مورد نظر خود را در سایت فروش شما می بیند و در نهایت ممکن است آن محصول نقد و بررسی هایی در موردش توسط سایر مشتریان شما انجام شده باشد و به آن امتیاز داده باشند که خب تمامی اینها میتوانند تا حدود خیلی زیادی مشتری شما را برای خرید آن محصول متقاعد کنند.

عدم نیاز به داشتن ویترین و خاک گرفتن اجناس: وقتی شما یک بستری را برای بارگذاری سایت و محصولات خود خریداری میکنید میتوانید بصورت مجازی لیستی از کالاهای خود را در سایت قراردهید. بنظر شما کالاهای درون سایت نیاز به گردگیری دارند؟ قفسه ها و ویترین چطور؟ چقدر فضای کافی برای نشان دادن همه ی کالاها وجود دارد؟

نکات بسیار زیادی وجود دارند که میتوان در مورد مزایای ساختن یا داشتن سایت فروشگاهی اینترنتی در مورد آنها صحبت کرد اما اجازه بدهید فعلا از آنها بیشتر صحبتی نکنیم و به موارد مهم تر بپردازیم. در ادامه همین مقاله حتما از مزیت های ساختن وب سایت فروش محصول صحبت خواهیم کرد.

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل-گروه آی تی فارس

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

آموزش ساخت سایت فروشگاهی در گوگل یکی از همون چیزهایی هست که شما به اون نیاز دارید تا بعد از اینکه متوجه شدید چطوری کسب و کار اینترنتی خودتون را راه اندازی کنید بطور عملی اقدام به فراهم کردن یک سایت فروشگاهی کنید. در این مطلب قدم به قدم با شما هستیم تا شما عزیزان را راهنمایی کنیم که بدون گمراهی و با داشن اطلاعاتی دقیق کارتان را شروع کنید.

نحوه ساخت سایت فروشگاهی شامل 7 قدم از نظر IT-FARS-GROUP است که قطعا بسیار به شما در نحوه ساخت سایت فروشگاهی کمک میکند.

اول: مشخص کردن نام برند و انتخاب دامنه، شما میتوانید این مورد را از طراح سایت خود بخواهید

دوم: بعد از قدم یکم بدنبال دیدن نمونه طراحی وبسایت فروشگاهی باشید، از امکانات و ظاهر آن در موبایل و کامپیوتر دیدن کنید و بعد روی کاغذ یاد داشت کنید که چه مواردی نیاز دارید، مطمئن باشید ایده های جالبی خواهید گرفت.

سوم: لوگو سایت را بسیازید یا سفارش دهید برای شما بسازند تا وقتی کار برند سازی را آغاز کردید شما را با نشانتان هم بشناسند و این یعنی برند سازی.

چهارم: دادن توضیحات کامل و نقطه نظرات به طراح سایت، مشورت گرفتن از ایشان، استفاده از تجربیات طراح و عنوان کردن درخواست هایی که از او دارید.

پنجم: دریافت کد مالیاتی، اینماد، درگاه پرداخت بانکی مستقیم یا درگاه پرداخت واسط مثل زرین پال.

ششم: دریافت مشخصات سایت، هاست و گرفتن راهنمایی در مورد نحوه بارگذاری محصولات روی سایت از تیم یا نفرات طراح سایت.

هفتم: بستن قرارداد سئو با تیم سئو سایت برای ایجاد فروش در گوگل.

انتخاب اسم دامنه سایت-گروه آی تی فارس

چطور اسم دامنه سایت را انتخاب کنیم؟

کافیه شما وارد یکی از سایت های ارائه هاستینگ بشید یا داخل گوگل به فارسی بنویسید استعلام نام دامنه خواهید دید که سایت های بسیاری هستند که به شما در صفحه اول گوگل نمایش داده میشوند که اکثر آنها میتوانند به شما کمک کنند تا از نامی که میخواهید در آدرس سایت خود استفاده کنید در اختیار کسی هست یا خیر؟ پس از آنکه یکی از وب سایت ها را باز کردید به راحتی میتوانید داخل کادری که باز شده است نام دامنه مورد نظر خود را بنویسید، دامنه را انتخاب کنید و به اصطلاح هو ایز(whois) بگیرید که آیا این دامنه قابل استفاده برای سایت شما است یا خیر. برای شما یک تصویر راهنمای تهیه کرده ایم به راحتی میتوانید اینکار را برای خود رایگان انجام دهید.

کافیه برای مطمئن بودن از اینکه نام دامنه مورد نظرتان آزاد است یا خیر به وب سایتی که لینک کرده ایم مراجعه کنید. همانند تصویر زیر آدرس مورد نظر خودتان را بنویسید و درنهایت بر روی گزینه lookup کلیک کنید: دیدن سایت

هویز دامنه-گروه آی تی فارس

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

ساخت سایت فروشگاهی رایگان؟ هیچ خدماتی در هیچ جای دنیا رایگان به کسی داده نمیشه خصوصا ساخت سایت فروشگاهی رایگان. شاید بپرسید چرا؟ دلیلش روشنه، افرادی که در حرفه خودشان حرفه ای هستند و برای یاد گرفتن و انجام دادن یک تخصص هزینه کرده اند هیچگاه آن را رایگان در اختیار کسی قرار نخواهند داد. اصولا چیزی که رایگان ارائه بشه قطعا مشکل داره. شما خودتان حاظرید یک محصول از فروشگاهتان یا مثلا تخصص در آهنگری را رایگان در اختیار دیگران قرار دهید؟ اگر پول شما را کمتر بخواهند حساب کنند چطور؟ مطمئن باشید اگر دستمزد کمتری هم به شما بخواهند بدهند قبول نخواهید کرد آن کار را انجام دهید مگر آنکه بخواهید از سر و ته کارتان بزنید، به همین سادگی ساخت وب سایت فروشگاهی رایگان یک حرف پوچ و بی ارزش است.

پیشنهاد مطالعه  امنیت وب سایت چیست/نکات مهم

شاید افرادی باشند که بستری را برای بارگذاری محصولات سایت در اختیار شما قرار دهند تا با دیدن پنل مدیریتی و آشنا شدن با قابلیت های آن هزینه های کامل سایت فروشگاهی را پرداخت کنید و کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید ولی چیزی به عنوان ساخت وبسایت فروشگاهی مجانی وجود ندارد.

محاسبه هزینه طراحی سایت فروشگاهی فقط با چند کلیک ساده

برخی از سایت ها هستند که به شما این امکان را میدهند تا بتوانید موارد دلخواه خود را انتخاب کنید و در لحظه قیمت نهایی که به شما برای طراحی سایت تمام میشود را مشخص کنید. فرض کنید شما میخواهید یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، از داخل فرم به سادگی موضوع سایت خود را فروشگاهی انتخاب میکنید و سپس خدمات دیگر را نیز به همین ترتیب که مایل هستید به شما ارائه شوند را هم انتخاب میکنید و در انتهای لیست قیمت نهایی را می بینید.

برخی از مواقع ممکن است آن چیزی که در لیست محاسبه هزینه طراحی سایت فروشگاهی می بینید متفاوت از انتظارات شما باشد یا برخی از خدمات در آن دیده نشوند. خب این یک لیست کلی است که برای شما طراحی شده و شما باید با کارشناسان آن مجموعه تماس بگیرید تا بتوانید موارد مورد نظر خود را بازگو کنید تا مورد بررسی بیشتر قرار بگیرند. اینطوری حتی کارشناسان میتوانند مشاوره دقیق و بهتری به شما بدهند و کمکتان کنند تا خدمات بهتری را انتخاب کنید.

در زیر تصویری از فرم برآورد هزینه طراحی سایت فروشگاهی را مشاهده میکنید که متعلق به گروه آی تی فارس است و شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر این فرم را مشاهده کنید.

محاسبه هزینه طراحی سایت فروشگاهی-گروه آی تی فارس

هاست چیست؟ چه ارتباطی به فروشگاه اینترنتی دارد؟

هاست چیست؟ وقتی شما یک مغازه را اجاره میکنید یک فضایی را در اختیار شما قرار میدهد که با متراژ این فضا اندازه گیری میشود و شما با توجه به متراژ ملکی که تهیه کرده اید برنامه ریزی می کنید، دکور می چینید و محصولات خود را در معرض دید مشتریان خود قرار میدهید. هاست دقیقا به همین صورت است و یک فضایی را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید سایت خود را بر روی آن طراحی کنید و محصولات فروشگاهتان را روی آن بارگذاری کنید تا به راحتی از هرجایی قابل مشاهده باشند، دقیقا برعکس فروشگاه های فیزیکی. یکی دیگر از مزایای کسب و کارهای اینترنتی بحث اجاره هاست است که اگر بخواهید با اجاره ملک مقایسه کنید اصلا منصفانه نیست.

شما برای اجاره هاست و دامنه بصورت سالیانه هزینه پرداخت میکنید که معمولا زیر 3 میلیون تومان در سال است ولی برای کسب و کارهای فیزیکی حداقل مبلغ پول پیش به تنهایی 100 میلیون تومان است، البته اگر با این مبالغ بتوانید ملکی را گیر بیاورید.

دامنه چیست؟ تهیه آن برای سایت نیاز است؟

فرض کنید هاست شما همان آدرس فیزیکیتان است، اما نبش خیابانی که هستید تابلویی وجود ندارد تا افراد را برای هدایت به سمت شما راهنمایی کند، حالا در نظر داشته باشید چطور شما برای آنها قابل ردیابی هستید؟ قطعا که پیدا کردن شما کار ساده ای نخواهد بود بدلیل اینکه شما آدرس راهنما ندارید. ساده ترین تعریف دامنه همین چند کلمه بود که خدمت شما گفتیم. برای سایت های مختلف دامنه های خاص خودشان استفاده میشود و شما میتوانید از دامنه های shop. یا com و حتی ir. استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما همان دامنه های دات کام است.

اهمیت ساخت ایمیل برای وب سایت

همه ی ما با سرویس های ایمیل آشنا هستیم که از معروف ترین آنها میتوان به جیمیل(Gmail) که متعلق به گوگل است اشاره کرد. در ابتدا مهم ترین چیزی که وجود دارد این موضوع است که نام انتخابی ایمیل برای سایت همخوانی داشته باشد. بقیه موارد اهمیت چندانی برای شروع کار ندارند و شما نیازی ندارید تا برای داشتن ایمیل از هاست وب سایت استفاده کنید یا هاست ایمیل جداگانه خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه  پروکسی قوی برای واتساپ

شما با داشتن هر نوع ایمیلی حتی ایمیل های مایکروسافت هم میتوانید کار خود را راه بندازید و یکی از راه های ارتباطی خودتان در سایت عنوان کنید. تهیه هاست ایمیل زمانی برای شما مناسب است که به محدودیت های حجمی و سایر موارد مهم برخورد کنید یا بطور مثال به یک مجموعه بزرگ تبدیل شده اید که نیاز است حالا بستر مناسب مناسب خود را برای ایمل داشته باشید تا ایمیل مارکتینگ قوی تری را هم اجرا کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی-گروه آی تی فارس

درگاه پرداخت اینترنتی

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی راه های مختلفی داره که شما میتوانید تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید. ما میتوانیم روی سایت های فروشگاهی اینترنتی درگاه پرداخت مستقیم سایت و یا درگاه پرداخت واسط وب سایت بزاریم اما این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند و به چه معنایی هستند؟ درگاه پرداخت مستقیم یعنی اینکه شما از بانک درخواست درگاه پرداخت اینترنتی کنید و کارشناسان بانک هم سایت شما را بررسی کنند تا پس از تایید فنی سایت به شما کد مرچنت یا مرچنت کد را بدهند تا بتوانید آن را به سایت خودتان متصل کنید.

دروازه پرداخت واسط مثل زرین پال همانند درگاه مستقیم بانکی شما باید ابتدا درخواست خود را بدهید با این تفاوت که نیازی به بانک رفتن ندارید و فقط با دادن کد مالیاتی و سایر مشخصات مورد نیاز و پس از تایید نهایی کارشناسان زرین پال درگاه پرداخت سایت شما تایید میشود و میتوانید آن را روی سایت خود پیاده کنید، یکی دیگر از تفاوت های درگاه های مستقیم بانکی با درگاه های واسط بانکی نوع تسویه حساب این دو است.

درگاه های واسط با یکی دو روز تاخیر تراکنش های انجام شده را با شما تسویه میکنند و درصد کمی کارمزد برمیدارند و اگر بخواهید زمان تسویه کاهش پیدا کند آن موقع درصد بیشتری از حساب شما کسر میشود و به حساب شما واریز خواهد شد.

2 تا از درگاه های واسط پرداخت که نسبت به بقیه قابل اعتماد تر هستند:

برای درگاه های مستقیم بانکی هم کافیه ببینید خدمات کدام یک از بانک ها در این زمینه بهتر است تا از طریق همان بانک برای دریافت درگاه پرداخت سایت اقدام کنید. کافیه شما در گوگل بنویسید “درگاه پرداخت اینترنتی” شما با سایت های مختلفی مواجه می شوید که میتوانید با خواندن شرایط و خدمات هربانک انتخاب کنید که کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است. بطور مثال درگاه پرداخت برخی از بانک ها نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

درگاه پرداخت سایت-گروه آی تی فارس
نمونه سایت فروشگاهی-گروه آی تی فارس

ساخت سایت فروشگاهی از 6 میلیون تومان به بالا: مشاهده قیمت ها و امکانات

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی با توجه به امکانات مد نظر شما متفاوته. در گروه آی تی فارس قدم به قدم به شما خواهیم گفت که چطور سایتی مناسب شما هست. اگر اول راه هستید و نیاز به راه اندازی یا ساخت سایت فروشگاهی با هزینه کم دارید میتوانید با 6 میلیون تومان هم اینکار را شروع کنید. البته خیلی از شرکت ها سایت های آماده ای دارند که با هزینه های کمتری به شما ارائه میکنند. تفاوت های فراوانی بین این وب سایت ها هست مانند حجم هاست و نوع دامنه.

همه ی موارد را در قسمت راه اندازی وب سایت به شما گفته ایم و در قسمت محاسبه نرخ هزینه های راه اندازی یک وب سایت هم برای شما متغیرهایی را تعریف کرده ایم که با انتخاب هریک از آنها می توانید متوجه بشوید که برای راه اندازی وب سایت به چه موارد و مبالغی نیاز دارید.

دامنه ir. بخریم یا دامنه com.

برای خرید دامنه ir. یا دامنه com. و انتخاب بین این دو دامنه باید بگوییم تفاوت خاصی وجود ندارد، فقط دامنه های دات کام بدلیل بین المللی بودن از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. توصیه گروه آی تی فارس برای تهیه دامنه به شما این است از هر دو دامنه برای یک آدرس سایت استفاده کنید تا خیالتان از در اختیار داشتن هر دو دامنه بر روی یک آدرس سایت راحت باشد و کسی نتواند نام دامنه شما را با دامنه com. یا ir. اشغال کند. دامنه های دات آی آر بسیار ارزان هستند و شما به راحتی می توانید آنها را از وب سایت ایرنیک تهیه کنید. کافیست یک شناسه ایمیل ایجاد کنید و از طریق آموزش ثبت نام دامنه دات آی آر ایرنیک گروه آی تی فارس اقدام به ساخت اکانت دامنه خودتان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.