چکیده این مطلب

زمان مطالعه: 7 دقیقه

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام و معرفی انواع محتوا

زمان مطالعه: 7 دقیقه
امتیاز به این پست

اینستاگرام و دیگر هیچ!!

قبل از اینکه به اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام و معرفی انواع محتوا بپردازیم بهتره بدونیم همه ما تا قبل از اینکه اینستاگرام به یک نرم افزار موبایلی با امکانات فراوان تبدیل بشه از اون فقط برای سرگرمی استفاده میکردیم. تا اینکه متوجه پتانسیل خودمون در پول درآوردن از طریق اینترنت شدیم. حالا بعد از گذشت سالها هزاران شغل در این نرم افزار ایجاد شده که شاید بشه قاطعانه گفت شاید نزدیک به 1 میلیون نفر از اون درآمد پیدا کردن.

خیلی ها به خودباوری رسیدن، آموزش از اینستاگرام یاد گرفتن و حتی فروختن، خیلی هام متوجه استعداد و توانایی های خودشون شدن. بنظر ما که خیلی سخته آدم بتونه با یه گوشی معمولی عکس های هنری بگیره، جوری که خود سازنده اون موبایل هم باورش نشه که این عکس با موبایل تولید خودش گرفته شده. بله اینستاگرام چیزی رو به ما هدیه داد که شاید کمتر کسی فکرشو میکرد که کسب درآمد از اینستاگرام انقدر بتونه آدمارو سر ذوق بیاره برای دیده شدن و پول درآوردن.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام - گروه آی تی فارس

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

قبل از شروع آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بهتره شما رو با مفهوم اون آشنا کنیم. اصلا تولید محتوا برای اینستاگرام یعنی چی؟ یعنی شما هرنوع محتوای ویدیویی، تصویر، متنی یا صدا تولید کنید و کپی برداری از جاهای دیگه نباشه میشه تولید محتوا.

حالا چطوری تولید محتوا برای اینستاگرام انجام بدیم؟

  • محتوا مفید و سرگرم کننده باشد(یه وقتی فکر نکنید فقط باید طنز باشه) گاهی کافیه طعنه آمیز باشه.
  • محتوای شما در حالی که کوتاهه آموزنده و عامه پسند باشه. محتوای خاص پسند رو باید با دقت بیشتر برای آدمش تولید کنید که برای افراد عادی هم جذاب بنظر برسه تا اونهارو علاقمند کنه به موضوع شما.

نکته قابل توجه: اگر محتوای شما هم آموزشی باشه و هم جنبه طنز، ممکنه خیلی بیشتر برای رشد صفحه شما کمک کننده باشه.

موضوع و هدف خود را برای تولید محتوا مشخص کنید

آیا هدف شما کسب درآمده؟ یا اینکه قصد سرگرمی دارین؟ اگه قصد کسب درآمد از اینستاگرام دارین، مشخص کردین که میخوایید محصول فیزیکی بفروشید یا آموزش مجازی؟ شاید هدف شما راه اندازی یک صفحه خدماتی باشه. بطور مثال قصد داشته باشید خدمات گرافیکی، طراحی لوگو و کاور پست برای اینستاگرام برای مشتری های خودتون ارائه بدین.

پس خیلی مهمه که شما موضوع هدف خودتون رو مشخص کرده باشید و بعد به سراغ راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی برای خودتون برید.

ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام - گروه آی تی فارس

موضوعات جذاب برای کسب درآمد از اینستاگرام

موارد زیر بخشی از موضوعاتی هستن که به شما ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام میدن و ما بعدا برای هرکدوم از اونها حتما مثال خواهیم زد تا شما بیشتر در موردشون بتونید فکر کنید و در نهایت یه تصمیم قطعی بگیرید که شروع تازه ای برای رسیدن به درآمد داشته باشین.

  1. فروش محصولات
  2. فروش آموزش
  3. خدمات دهی
  4. خرید و فروش ملک
  5. خرید و فروش خودرو
  6. بلاگری
  7. زندگی روزمره
  8. تبلیغات
  9. موسیقی
  10. فیلم
  11. کتاب و داستان
  12. خبری
  13. تکنولوژی
  14. هنر و نقاشی
پیشنهاد مطالعه  معرفی انواع وب سایت و کاربرد آنها

بطور کلی به موضوعات درآمدزا از اینستاگرام اشاره و در چند روز آینده این مطلب رو بروز میکنیم، پس حتما به این صفحه مجدد سر بزنید تا این موضوعات رو با جزئیات بیشتری بخونید.

ایده های ناب برای تولید محتوا در اینستاگرام

ایده های تولید محتوا در اینستاگرام - گروه آی تی فارس

چندتا ایده خفن واستون آماده کردیم که بتونید با اونها در اینستاگرام محتوا تولید کنید. ایده تولید محتوا در اینستاگرام یعنی خلاقیت شما، پس هر ایده ای که بهت میدیم رو حسابی روش فکر کن و بعد تصمیم بگیر که عملیش کنی.

فروش محصولات دست ساز و حرفه ای: محصولاتی رو بفروش که خودت تولید میکنی و خاص هستن، مثل وسایل تزئینی

آموزش: آموزشی تولید کن و برای فروش بزار که از علم و تجربیات خودت بدست آوردی، درضمن خاص تولید کن، خاص قیمت بزار و در نهایت چیزیو آموزش بده که زیاد نباشه

فایل موسیقی: درکنار فروش آموزش موسیقی میتونی خیلی راحت نوت های نرم افزاری مثل Fl-studio رو بفروشی. حتی میتونی اگه بلدی شعر بگی، شعرهای خودتو هم به مخاطب هدفت بفروشی

مشاوره: در هر زمینه ای که کار میکنی، اگه حرفه ای هستی حتما روی این موضوع کار کن. مثلا به عنوان وکیل مشاوره حقوقی بده و بابتش ساعتی دستمزد بگیر.

توی کامنت ها چندتا هم شما بگید تا ما کم کم این لیست رو واستون بروز کنیم و بابتش باهم دیگه تبادل نظر کنیمو خلاصه باهمدیگه بترکونیم.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

در این پست قصد داریم در مورد اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام و معرفی انواع محتوا صحبت کنیم. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که میلیون‌ها کاربر در آن فعالیت می‌کنند. برای موفقیت در اینستاگرام، نیاز است که محتوای جذاب و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه دهید. اما چرا تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد؟

  • تولید محتوا باعث می‌شود که برند شما شناسایی و به یاد بماند. هر چه محتوای شما منحصر به فرد و خلاقانه باشد، بیشتر در بین کاربران پخش و مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • تولید محتوا رابطه شما را با مخاطبان خود تقویت می‌کند. با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، شما به مخاطبان خود نشان می‌دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و به نیازهای آن‌ها پاسخ می‌دهید.
  • تولید محتوا باعث افزایش بازدید، فالوور و تبلیغات شما می‌شود. هر چه محتوای شما جذاب و کاربردی باشد، بیشتر کاربران به پروفایل شما سر می‌زنند، شما را دنبال می‌کنند و با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.
پیشنهاد مطالعه  پروکسی چیست و چه کاربردی دارد

پس از آنچه گفته شد، مشخص است که تولید محتوا در اینستاگرام یک عامل کلیدی برای رشد و توسعه حضور شما در این شبکه است. پس نگذارید از این فرصت استفاده نکنید و همین حالا شروع به تولید محتوای خود کنید.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

معرفی انواع محتوا در اینستاگرام

در این بخش به معرفی انواع محتوا در اینستاگرام می پردازیم:
اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که بر پایه تصاویر و ویدیوها پایه‌گذاری شده است. این شبکه اجتماعی برای کسب و کارها و افراد مختلف فرصت‌های زیادی را برای درآمدزایی، بازاریابی، آموزش و سرگرمی فراهم کرده است. برای موفقیت در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین عوامل تولید محتوای باکیفیت و جذاب است. در بین انواع مختلف محتوا، محتوای ویدیویی یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین نوع محتوا است که می‌تواند باعث جذب، نگهداری و تعامل مخاطبان شود. در این مقاله به برخی از دلایل و راه‌های تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

انواع محتوا در اینستاگرام

چرا تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام اهمیت دارد؟

به چند دلیل می‌توان به اهمیت تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام اشاره کرد:

  • ویدئوها محتوای غنی‌تر و جذاب‌تری هستند که می‌توانند پیام را با جزئیات بیشتر و به صورت حسی منتقل کنند. ویدئوها عناصر بصری، صوتی، حرکات، رنگ‌ها، نورپردازی، زیرنویس و … را با هم تلفیق می‌کنند و باعث تحرک ذهن و علاقه مخاطبان می‌شوند.
  • ویدئوها محتوای قابل به یاد آوردن‌تر و بازده بالاتری هستند که مخاطبان را به خود وفادار می‌کنند. براساس تحقیقات، ۶۵ درصد از مخاطبان ۷۲ ساعت بعد از دیدن ۳۰ ثانيه فيلم يك پيام رساني را به ياد دارند، در حالي كه فقط ۱۰ درصد از آنان پيام رساني خطي را به ياد دارند.
  • ویدئوها محتوای مناسب برای آموزش، نشان دادن نحوه استفاده از محصولات، نمایش نمونه کارها، دادن نکات کاربردی، رفع اشکالات، پاسخ به سؤالات و … هستند که مخاطبان را به خود جذب کرده و به آن‌ها اعتماد می‌کنند.
  • ویدئوها محتوای مناسب برای سودآور شدن هستند که باعث جذب تبليغ كننده هاي بيشتر، كسب درآمدي بالاتر، كسب فالور هديه، كسب كاميسيون فروش، كسب همكاري با برندهاي بزرگ و … مي شود.
    انواع محتوا در اینستاگرامو توضیح بده

اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق باشید، باید به نوع محتوایی که ارائه می‌دهید توجه کنید. اینستاگرام چندین فرمت مختلف برای اشتراک‌گذاری محتوا دارد که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود را دارند.

تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام

انواع محتوا در اینستاگرام و نحوه استفاده از آن‌ها

  • پست‌های عکس و ویدئو: این نوع پست‌ها در صفحه اصلی پروفایل شما قرار می‌گیرند و برای نشان دادن کار، محصول، خدمات، فعالیت‌ها و دیدگاه‌های شما مناسب هستند. شما می‌توانید تا 10 عکس یا ویدئو را در یک پست قرار دهید و با استفاده از فیلتر، استیکر، نوشته و … آن‌ها را زیباتر کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از هشتگ و تگ کردن دیگران، بازدید و تعامل پست‌های خود را افزایش دهید.
  • داستان یا استوری‌: داستان یا استوری اینستاگرام در بالای صفحه اصلی اینستاگرام قابل مشاهده هستند و برای به اشتراک گذاری لحظات روزانه، خبر، تبلیغ، رویداد و … مناسب هستند. استوری‌ها فقط 24 ساعت قابل دسترس هستند و بعد از آن حذف می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از فیلتر، استیکر، نوشته، نظرسنجی، مسابقه و … استوری‌های جذاب و متنوع بسازید. همچنین می‌توانید با استفاده از لینک، بایولینک یا سوایپ آپ، کاربران را به سایت یا صفحات دیگر هدایت کنید.
پیشنهاد مطالعه  آموزش کسب درامد از اینستاگرام

برای رشد صفحه از ریلز استفاده کنیم یا آی جی تی وی؟

قطعا به هردوی اونها نیاز داریم، پس خوندن ادامه معرفی انواع محتوا واسه شما نمی تونه خالی از لطف باشه:

  • ریلز: این نوع از پست‌های ویدیویی در تب جدیدی در صفحه اصلی اینستاگرام قابل دسترس هستند و برای ساخت ویدئو‌های کوتاه، سرگرم کننده و خلاقانه مناسب هستند. مدت زمان ریلز چقدره؟ مدت زمان ویدیو ها در ریلز میتواند 90، 60، 30، 15 ثانیه باشد و شما می‌توانید با استفاده از صدا، موسیقی، فیلتر، استیکر، نوشته و … آن‌ها را جذاب تر کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از هشتگ و تگ کردن دیگران، بازدید و تعامل ریلز خود را افزایش دهید.
  • آی جی تی وی: این نوع پست‌ها در تب جدیدی در صفحه اصلی اینستاگرام قابل دسترس هستند و برای ساخت ویدئو‌های بلند، حرفه‌ای و کامل مناسب هستند. آی جی تی وی تا 60 دقیقه طول دارند و شما می‌توانید با استفاده از فضای عمودی صفحه نمایش، عنوان، توضحات و … آن‌ها را به شکل چشم نواز تولید کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از لینک، بایولینک یا سوایپ آپ، کاربران را به سایت یا صفحات ديگر هدایت کنيد.
  • پست اسلایدی: پست های ویدیویی اسلایدی که زمان اونها حداکثر به 1 دقیقه میرسه رو از دست ندید و سعی کنید هفته ای یدونه از این پست ها روی صفحتون قرار بدید. برای پست های اسلایدی از تصاویر هم میتونید استفاده کنید.
انواع محتوا در اینستاگرام

آموزش لایو در اینستاگرام

در ادامه موارد قبلی به آخرین ابزار کاربردی در اینستاگرام بصورت مفصل تری میپردازیم :

لایو : اجازه بدید کمی بیشتر در مورد این موضو به شما توضیح بدیم. در اینستاگرام یکی از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی است که به شما امکان می‌دهد تا ویدئوی زنده از خودتان یا محیط اطرافتان برای فالوورهایتان پخش کنید. با استفاده از لایو در اینستاگرام می‌توانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، سوالات و نظرات آن‌ها را بشنوید و به آن‌ها پاسخ دهید. لایو در اینستاگرام برای کسب و کارها، بلاگرها، آموزش‌دهندگان و هر کسی که می‌خواهد محتوای زنده و جذابی برای فالوورهایش ارائه دهد، بسیار مفید است.

برای شروع لایو در اینستاگرام، کافیست به بخش استوری‌ها بروید و گزینه لایو را انتخاب کنید. سپس می‌توانید تنظیمات لایو خود را مشخص کنید، مثلاً نظرات را فعال یا غیرفعال کنید، دعوت‌نامه برای دوستان خود بفرستید یا لایو دو نفره با کسی دیگر برگزار کنید. پس از آماده شدن، روی دکمه شروع ویدئوی زنده بزنید و لحظات خود را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید. لایو شما به مدت 24 ساعت در پروفایل شما قابل مشاهده خواهد بود و همچنین می‌توانید آن را در گالری خود ذخیره کنید.

آموزش لایو در اینستاگرام

جالب است بدانید: یکی از نرم افزارهای تحت مالکیت شرکت متا(فیس بوک) تردز است که تحت تظارت این شرکت فعالیت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.