چکیده این مطلب

آموزش ساخت ایمیل
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش مرحله به مرحله و تصویری ساخت ایمیل

زمان مطالعه: 5 دقیقه
امتیاز به این پست

آموزش مرحله به مرحله و تصویری ساخت ایمیل. قبل از اینکه مراحل ساخت جیمیل را شروع کنیم بهتر است بدانید این سیستم چی هست و تفاوت اون با سایر سرویس دهنده ها چیه؟

ایمیل چیست؟ تفاوت اون به جیمیل چیه؟

ایمیل چیست؟

قبل از شروع آموزش مرحله به مرحله و تصویری ساخت ایمیل بد نیست بدانید: ایمیل (Email) یکی از رایج‌ترین روش‌های ارتباطی در دنیای امروز است که به کمک آن می توان از طریق شبکه اینترنت پیام‌ها و فایل‌ها را به دیگران ارسال کرد. به عبارت دیگر، ایمیل یک سیستم ارسال و دریافت پیام الکترونیکی است که از طریق آدرس ایمیل (Email Address) قابل دسترسی است.

جیمیل (Gmail) همانند سایر سرویس‌های ایمیل، یک سیستم ارسال و دریافت پیام الکترونیکی است، اما با تفاوت‌هایی نسبت به سرویس ایمیل‌های دیگر همچون Hotmail، Yahoo Mail و غیره. جیمیل یک سرویس ایمیل رایگان از شرکت Google است و به کاربران امکاناتی مانند ذخیره‌ی نامحدود پیام‌ها، ارسال پیام‌های خودکار و پیام‌های اضطراری، تشخیص هوشمند هرزنامه (Spam)، فیلترینگ پیام‌ها، نمایش پیام‌ها به صورت موضوعی و غیره را ارائه می‌دهد.

به طور خلاصه، جیمیل یک سرویس ایمیل رایگان از شرکت گوگل است که امکانات فراوانی نسبت به سرویس‌های دیگر دارد، اما ایمیل به معنای کلی‌تر و عمومی‌تری هست که شامل هر سیستمی برای ارسال و دریافت پیام الکترونیکی است.

درکل ایمیل و یا جیمیل با یکدیگر تفاوتی از لحاظ ساختاری ندارند و صرفا امکانات آنها درست همانطور که در قبل گفته شد متفاوت هستند.

اهمیت ساخت ایمیل

اهمیت ساخت ایمیل

امروزه به دلیل پیشرفت‌های به وجود آمده در دنیای فناوری، کمتر کاربری وجود دارد که یک پست الکترونیک شخصی نداشته باشد. در حال حاضر ایمیل برای ساخت حساب کاربری اینستاگرام و حتی ورود به تمام وب‌سایت‌ها، الزامی است. فرض کنید قصد دارید اطلاعات مربوط به پروژه‌های کاری را در قالب فایل، تصاویر یا متن برای کارفرما و مدیران خود ارسال کنید. قطعاً بهترین روش برای ارسال این اطلاعات، استفاده از بستر پست الکترونیک است.

پیشنهاد مطالعه  تکنیک های روانشناسی برای فروش

وب‌سایت‌های زیادی هم برای برقراری ارتباط با مخاطبان، آدرس پست الکترونیکی خود را ارائه می‌دهند. در صورتی که قصد داشته باشید از جدیدترین مقالات و اخبار یک وب‌سایت آگاهی پیدا کنید، نیازمند ایمیل برای برقراری ارتباط و ارسال پیغام خواهید بود. تمام این موارد، تنها گوشه‌ای از اهمیت داشتن یک ایمیل بوده و ما قصد داریم شما را با روش ساخت ایمیل در سرویس‌های مختلف، آشنا کنیم. پس از مطالعه این مقاله، دیگر از خود نخواهید پرسید که چگونه برای اینستاگرام ایمیل بسازم و به‌راحتی، می‌توانید نیاز خود را رفع کنید.

جیمیل چیست؟ (Gmail)

جیمیل (Gmail) یک سرویس مبتنی بر ایمیل بوده که توسط شرکت گوگل توسعه پیدا کرده است. کاربران با ساخت حساب کاربری جیمیل، یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پیام را دراختیار خواهند گرفت. البته جیمیل قابلیت‌های بسیار زیادتری دارد و همین ویژگی‌ها توانسته محبوبیت آن را در میان کاربران، افزایش دهد.

جیمیل

چگونه جیمیل بسازیم؟

ساخت یک حساب کاربری جیمیل، نیازمند طی کردن چند مرحله و ثبت برخی اطلاعات است. ما در این روش، ساخت یک حساب کاربری جیمیل را گام‌به‌گام به شما آموزش خواهیم داد.

ایجاد حساب: ابتدا یک مرورگر را باز کرده و از طریق لینک بالا وارد وب سایت جیمیل شوید. شما می‌توانید این کار را با تمام مرورگرها در تمامی دیوایس ها انجام دهید.

مراحل ساخت ایمیل

در ادامه روی گزینه ایجاد یک حساب کاربری (Create an Account) کلیک کنید؛ یک گزینه قرمز در صفحه وب سایت جیمیل که در گوشه سمت راست قسمت بالا قرار دارد. این گزینه زمانی‌که تاکنون با مرورگر خود وارد حساب کاربری جیمیل نشده باشید، نمایش داده می‌شود. در صورتی که از قبل در یک حساب کاربری جیمیل وارد شده‌اید، باید روی تصویر پروفایل کلیک کنید و گزینه افزودن حساب کاربری (Add Account) را مجددا انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Use another Account و سپس Create Account کلیک کنید.

نام و نام خانوادگی : در فیلد First name و Last name(optional) باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. شما میتوانید از نام های متفرقه نیز استفاده کنید. این نام اختصاصی به‌عنوان آدرس ایمیل شما شناخته می‌شود. در صورتی که نام موردنظرتان را برای حساب کاربری وارد کردید، اما یک خطا ظاهر شد، باید بدانید که نام موردنظر شما توسط کاربران دیگر مورد استفاده قرار گرفته و دیگر امکان تأیید مجدد آن وجود ندارد. واضح است که دو شخص نمی‌توانند یک آدرس داشته باشند و این خطا هم به همین علت ظاهر می‌شود.

نام کاربری ایمیل

تاریخ تولد : شما می بایست در قسمت بعدی تاریخ تولد (Basic information) خودتان را تکمیل کنید. دقت کنید تاریخ تولدتان باید به میلادی وارد شود و نیازی نیست خیلی دقیق آنرا وارد کنید اما با توجه به محدودیت سنی که وجود دارد می باید شما حداقل سن مورد قبول را وارد کنید زیرا بطور مثال یک فرد 2 ساله نمی تواند ایمیل بسازد.

تاریخ تولد در ایمیل

آدرس ایمیل : بعد از عبور از مرحله وارد کردن تاریخ تولد شما می بایست آدرس ایمیل منتخب خودتان را وارد کنید. نا گفته نماند 2 ایمیل هم خود گوگل با توجه به نام و نام خانوادگی که وارد کرده اید پیشنهاد خواهد داد که شما می توانید از آنها استفاده کنید و یا اینکه ایمیل دلخواه خودتان را وارد کنید که ممکن است در برخی از مواقع آدرس مورد نظر شما توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد و شما مجبور به عوض کردن آن بشوید.

انتخاب آدرس ایمیل

رمز عبور : در ادامه باید رمز عبور حساب کاربری جیمیل خود را تعیین و در نهایت، تأیید کنید. در کادر Password، رمز عبور موردنظرتان را وارد کنید و در فیلد Confirm، باید مجددا آن را برای تأیید وارد کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور جیمیل، حداقل ۸ کاراکتر بوده و باید شامل کلمات کوچک، کلمات بزرگ، اعداد و کاراکترهای مخصوص باشد تا بدین ترتیب، بتوان گفت از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

رمز عبور جیمیل

روی گزینه Next کلیک کنید؛ یک گزینه به رنگ آبی که در سمت راست قسمت پایین مشاهده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  پروکسی قوی برای واتساپ

ایمیل ریکاوری : در قسمت بعدی شما میتوانید یک ایمیل (یاهو یا هر سیستم ایمیل دیگر) بعنوان ایمیل ریکاوری برای مواقع ضروری مثل وقت هایی که رمز خودتان را فراموش کرده اید وارد کنید. این قسمت اختیاری است. دقت داشته باشید با زدن دکمه skip هیچگونه ایمیلی بعنوان ایمیل بازیابی یا recovery ثبت نخواهد شد.

ریکاوری ایمیل

شماره تلفن : یکی دیگر از مراحل مهم در ساخت جیمیل را می‌توان وارد کردن شماره تلفن دانست. با اینکه می‌توانید از آن عبور کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم شماره تلفن خود را برای مواقع اضطراری، وارد کنید. برای این کار، ابتدا موقعیت مکانی خود را مشخص کرده و سپس شماره تلفن را وارد کنید. علت اصلی وارد کردن شماره تلفن هنگام ثبت‌نام و ساخت جیمیل، رعایت موارد امنیتی بوده و برای سایر کاربران، نمایش داده نخواهد شد.

شماره تماس ایمیل

چگونه در آیفون ایمیل بسازیم؟

شاید ایجاد یک ایمیل در گوشی‌های آیفون، اندکی پیچیده‌تر باشد، اما در این بخش سؤال چگونه ایمیل بسازیم شما را در گوشی آیفون، پاسخ خواهیم داد. برای ایجاد یک پست الکترونیک جدید، باید وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس از بخش Passwords & Accounts، گزینه افزودن حساب کاربری (Add Account) را انتخاب کنید.

در ادامه سرویس‌هایی همانند جیمیل، یاهو و سایر موارد برای انتخاب شما نمایش داده خواهند شد. در صورتی که جیمیل را انتخاب کنید، وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید گزینه Create an Account را انتخاب کنید؛ سایر مراحل ایجاد حساب کاربری جیمیل در آیفون، مشابه مراحلی‌ است که در بخش ساخت جیمیل آموزش دادیم. ایجاد حساب کاربری در سایر سرویس‌ها هم با جیمیل، تفاوتی ندارد و به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه  چگونه از وبلاگ کسب درآمد کنیم؟

پرسش‌های متداول

ایمیل برای استفاده از چه اپلیکیشن‌هایی ضروری است؟

برای اینکه بتوانید از اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام ، اسنپ چت و آپارات و حتی بازی‌هایی مثل کلش استفاده کنید، باید یک ایمیل بسازید. ایمیل را می‌توانید در کامپیوتر ، در گوشی‌های اندروید، در تبلت و در آیفون بسازید. محبوب‌ترین سرویس ایمیل، جیمیل نام دارد.

چگونه در اندروید ایمیل بسازیم؟

برای ساختن ایمیل با گوشی‌های اندروید کافی است با مرورگر گوشی یا ازطریق اپلیکیشن جیمیل، اقدام به ساخت جیمیل کنید. سایر قدم‌های این فرایند، فرقی با ساختن ایمیل با کامپیوتر ندارد

چگونه در آیفون ایمیل بسازیم؟

برای ساخت ایمیل در گوشی آیفون، کافی است وارد بخش تنظیمات گوشی شوید، سپس گزینه Passwords & Accounts را انتخاب کنید و در آخر گزینه Add Account را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با انتخاب گزینه Gmail، وارد فرایند ساخت ایمیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.